Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно демпферна шайба на 156 2,4 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос относно демпферна шайба на 156 2,4 JTD

    Здравейте колеги,

    Днес се оказа, че ще се наложи подмяна на въпростната шайба. Моля, който има впечатления да сподели на каква марка би се спрял с цена евентуално. Аз откривам DAYCO, Unigom, Malo, Febi, като DAYCO-то е най-скъпо, предполагам и най-качествено.
    Alfa 156 2,4 JTD '99


  • #2
    здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 ps + Chip

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от sotko80 Покажи съобщение
      здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.
      това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.
      Giulietta 1,6 JTDm 2013
      156 SW 1,9 JTD 2003

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
        това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.
        И аз съм за Dayco, но за цени не мога да те ориентирам. Преди година и половина сменях, точно с дайко, по памет беше към 250 лв., ама моята е 1.9, за 2.4 е друга.

        Едит: Сега се сещам да не стане недоразумение. Като казваш "демпферна шайба", предположих, че имаш предвид шайбата, която върти пистовия ремък, където са алтернатора, климатика и пр., а не демпферния маховик, който е част от системата на съединителя.
        Last edited by Peter_63; d.m.y г., 12:40. Основание: Уточняване
        Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Peter_63 Покажи съобщение
          И аз съм за Dayco, но за цени не мога да те ориентирам. Преди година и половина сменях, точно с дайко, по памет беше към 250 лв., ама моята е 1.9, за 2.4 е друга.

          Едит: Сега се сещам да не стане недоразумение. Като казваш "демпферна шайба", предположих, че имаш предвид шайбата, която върти пистовия ремък, където са алтернатора, климатика и пр., а не демпферния маховик, който е част от системата на съединителя.
          - Имам в предвид шайбата предаваща движението на коляновия вал чрез пистовия ремък към алтернатор, климатик и пр.

          Originally Posted by sotko80
          здрасти,аз немога да ти помогна по въпроса,но отскоро съм собственик на същата мацка та да те питам къде се намира тази шайба и какви симптоми имаш.

          - При мен има осезаеми вибрации в купето на ниски обороти, първо помислих, че е някой от маслените тампони по двигателя, но се оказа въпросната шайба - гумата между двете метални части напукана, износена и утре предполагам като се сменя с нова, е възможно да се разпадне при демонтажа.
          п.с. Едва ли имаш точно същата мацка като моята
          Alfa 156 2,4 JTD '99

          Comment


          • #6
            За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.

            Comment


            • #7
              Всичко е възможно!Ако при форсиране на място започва да трака, и при задържане на по-високи обороти спира, най-вероятно е шайба.
              sigpic
              "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Zeppelinist Покажи съобщение
                - Имам в предвид шайбата предаваща движението на коляновия вал чрез пистовия ремък към алтернатор, климатик и пр...
                Мдаа, точно тази шайба имах предвид ... Както казах моята я смених с Дайко и досега не е мръднала Ноо, нека и други да се изкажат за марката

                Първоначално публикувано от Chernoto zlo Покажи съобщение
                За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.
                Когато аз сменях шайбата, симптомът се състоеше в много отчетливи вибрации и дрънчене на празен ход, напр. при спиране на светофар и пр., при подаване на газ вибрациите поизчезваха. Освен това като се отвореше капака при работещ двигател, дрънченето и вибрациите се чуваха отчетливо откъм пистовия ремък и шайбата, даже се виждаше как шайбата вибрира, а пистовия ремък изглеждаше бая заминал. Но при мен проблемът беше много напреднал. Както колегата писа, проблемът започва от гумата между двете метални части на шайбата. При по-малка интензивност на износване на тази гума вибрации може да има, но за да се разбере със сигурност дали е от шайбата, може би трябва да се разглоби. Ама и спецовете да кажат, аз говоря само от собствен опит с шайбата на моята кола. Успех!
                Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Chernoto zlo Покажи съобщение
                  За да не отварям нова тема ще използвам на колегата, за което се извинявам . Та въпроса ми е следният : при ускорение след около 1800 до към 2600 оборота от към двигателя се чува едно тракана - все едно тропа аванса на бензинова кола .Вибрации няма нито на ниски нито на високи обороти .Възможно ли е това да е от демферната шайба.
                  Не колега и при мен е така,но до 2000 оборота и ми казаха,че при всички дизели било така просто при алфата се чувало по-отчетливо и аз се бях притеснил за това щото ми се стрява,че не всеки път е така ама знам ли да каже някой по-отракан.
                  Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 ps + Chip

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                    това е шайбата на маховика. Иначе, стига да не е менте - Dayco.
                    Има демпферна шайба (върти пистовия ремък) и демпферен маховик - откъм скоростната кутия

                    Нещото, което стои между тази шайба и маховика, е двигателят
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                      Има демпферна шайба (върти пистовия ремък) и демпферен маховик - откъм скоростната кутия

                      Нещото, което стои между тази шайба и маховика, е двигателят
                      Бали му мамата кво стои, нали бръмчи и върви, кво ти пука как се казва
                      Giulietta 1,6 JTDm 2013
                      156 SW 1,9 JTD 2003

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                        Бали му мамата кво стои, нали бръмчи и върви, кво ти пука как се казва
                        По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                          По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука
                          Ъхъ, ма ако мислиш, че знам кво има в маховика?!? Беше кръгъл, с някви улеи по него, ако не ме лъже паметта
                          Giulietta 1,6 JTDm 2013
                          156 SW 1,9 JTD 2003

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                            По принцип е така, но когато се наложи да дадеш 250 лв за шайбата и около 1000 лв за маховика, тогава вече почва да ти пука
                            Точно така, абсолютно съм съгласен Затова по-горе уточнихме, че става въпрос за шайбата, т.е. колегата ще олекне само с ~250 лв, е и труда разбира се.
                            Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                              Ъхъ, ма ако мислиш, че знам кво има в маховика...
                              Твоите хиляда лева са в маховика. Друго не ти трябва да знаеш

                              Първоначално публикувано от Peter_63 Покажи съобщение
                              Точно така, абсолютно съм съгласен Затова по-горе уточнихме, че става въпрос за шайбата, т.е. колегата ще олекне само с ~250 лв, е и труда разбира се.
                              Трудът е 20 лв макс. Иначе трябва да се вика полиция за пладнешки обир
                              _______
                              146 JTD - ex
                              Renault Megane II 1.5 dci - ex

                              Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                              Comment

                              Working...
                              X